Ik wist het - Chantal van Gastel



Waar gaat het boek over? 
Mia Robbins is niet het type dat de gebaande paden bewandelt. Puur op intuïtie zegt ze haar baan in de marketing op om haar eigen bloemenwinkel te beginnen. Niet in het drukke nieuwe deel van het centrum, maar op het idyllische stationsplein dat al in haar jeugd haar hart gestolen heeft. Mia zet alles op alles om een succes van haar winkel te maken. Maar de magie van de bloemen brengt haar meer dan ze had verwacht.
Ze ontmoet Feo. Hij is ondernemend en levenslustig. De man van wie ze - letterlijk - altijd heeft gedroomd. En alsof dat nog niet verwarrend genoeg is, vinden plots allerlei mysterieuze boodschappen hun weg naar haar. Al snel wordt Mia de levens van iedereen om zich heen ingezogen. Als een magneet trekt ze bijzondere verhalen aan. Dit blijft niet onopgemerkt door Axel, een verslaggever die De Haai wordt genoemd. Hij heeft zijn eigen binding met het winkelplein en naar een bijzonder verhaal is hij altijd op zoek. Durft Mia haar gevoel te blijven volgen, ook als dit meer van haar vraagt dan ze zich ooit had kunnen voorstellen? Hoezeer mag ze betrokken raken bij de
levens van anderen? En hoe kan ze ervoor zorgen dat de man van haar dromen ook de man van haar leven wordt?

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heel erg mooi boek dat moeilijk weg te leggen was. Wilde steeds verder lezen. Wilde weten hoe het verder gaat en voor wie Mia zou kiezen. Of de gezusters Dover het bij zouden leggen, of het goed zou komen met Cara.

Wat vind je van de cover? 
Heel erg mooi, past echt bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is een heel fijne schrijfstijl. Niet langdradig, maar stopt precies wanneer het langdradig zou kunnen worden.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Mia, omdat ze op haar gevoel af durft te gaan. Niet altijd, maar wel op de momenten dat het echt moet. Ze laat zich dan door niets en niemand tegen houden. Ze is ook wel braaf, maar niet storend. Ze zou zo een vriendin van mij kunnen zijn als ze echt zou bestaan.

Zou je 't boek aanraden? 
Dit boek raad ik zeker aan. Mannen zullen het waarschijnlijk niets vinden, maar ik weet zeker dat de meeste vrouwen dit een heel mooi boek zullen vinden.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, maar was het een fysiek boek geweest, dan had ik het boek zeker gehouden.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming van dit boek, maar mocht die ooit komen, dan ga ik die niet kijken. Weet nu al dat de film lang zo mooi niet wordt als het boek is.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, dus ja, het houdt me nog bezig.




  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg