Niets Is Van Mij - Nicole Kraft



Ik heb dit boek een paar jaar geleden gewonnen op Hebban en de hoop van Nicole, dat het boek mag bevallen, kan ik haar antwoorden dat het boek mij heel goed is bevallen. Ik ben heel erg blij dat ik een van de winnaars van het boek was.

Waar gaat het boek over? 
Nicole Kraft is een ondernemende vrouw, die succesvol haar eigen cateringbedrijf runt. In de liefde heeft ze minder geluk. Nadat ze zich uit haar derde teleurstellende relatie heeft losgemaakt, stelt ze zich een aantal belangrijke levensvragen: wie ben ik eigenlijk diep vanbinnen en wat is belangrijk om een gelukkig bestaan op te bouwen?
Als overwerkte, kinderloze, vrijgezelle veertigplusser neemt ze een besluit. Ze verkoopt haar bedrijf en trekt een halfjaar uit om op reis te gaan, om oude patronen te doorbreken en haar geest vrij te maken voor nieuwe dromen en inzichten.
In India verblijft ze in de ashram van goeroe Amma om spirituele rust te vinden. En in het zuiden van Sri Lanka gaat ze werken in een school en hospitaal voor gehandicapte kinderen, waar ze een plekje zoekt voor haar lang gekoesterde kinderwens.

Door haar reis leert Nicole de essentie van kracht en wijsheid kennen. Stonden zakelijkheid en geldingsdrang voorheen voorop, in India en Sri Lanka ontdekt ze wat onbaatzuchtige inzet betekent voor je gevoelsleven.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heel interessant en mooi boek. Vanaf de eerste tot en met de laatste bladzijde heb ik genoten. Nicole heeft het niet mooier gemaakt dan het is en is heel erg eerlijk geweest over wat ze voelde en wat het allemaal met haar deed. Vond het ook heel erg leuk om te lezen hoe bepaalde dingen in de landen gaan waar ze is geweest, zoals bijvoorbeeld het huwelijk.

Wat vind je van de cover? 
Heel mooi, die past echt bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Een hele mooie titel die echt bij het boek past.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel erg vlot en beeldend geschreven. Je ziet alles zo voor je.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Het lijken me hele mooie locaties zoals Nicole het geschreven heeft. Ik wil daar een keer heen.

Mooie quote in het boek: 
Niets is van mij en toch staat alles tot mijn beschikking.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut! Zeker aan mensen die ook een tijdje in de ashram van goeroe Amma in India willen verblijven en/of vrijwilligerswerk willen doen in een school en hospitaal voor gehandicapte kinderen in Sri Lanka.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk niet. Vond het leuk om het boek te lezen, maar hoef het niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Nicole heeft een handtekening in het boek gezet en een persoonlijke boodschap. Daarom hou ik het boek, want ik vind het not done om een speciaal voor jou gesigneerd boek door de schrijver weg te geven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is het boek (nog) niet verfilmd, maar mocht die ooit verfilmd worden (hopelijk met Nederlandse A-acteurs), dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net een uur uit en het houdt me nog wel bezig. Dat deed het al, als ik het boek weglegde om wat anders te doen.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg