Muren van Glas - De Ontmoeting - Marique Maas



Waar gaat het boek over? 
Wanneer de Brabantse Nadine de jonge succesvolle en beroemde ontwerper Daniel ontmoet springt de vonk over. Overweldigd door zijn charme en extravagante levensstijl verliest ze geleidelijk de grip op haar leven. Gaandeweg begint de vraag te rijzen: is dit liefde, of alleen maar lust?

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Ik vond het een leuk boek om te lezen, maar daar houdt het dan wel bij op. Toch ben ik ook wel weer benieuwd naar het volgende deel. Ik had het boek in ieder geval niet gelezen als ik niet over een paar dagen van ellyschoice.nl, het laatste deel zou krijgen. Daardoor heb ik de eerste twee delen ook gekocht omdat ik wilde weten waar het over gaat. Het voelt anders als dat je midden in een gesprek komt waar je het begin van het gemist. Anders had ik het boek niet gekozen.
Ik vind het ook jammer dat sommige hoofdstukken zo abrupt gestopt zijn, die hadden van mij wel langer gemogen.

Wat vind je van de cover? 
Ik heb het vermoeden dat de cover in werkelijke grootte mooier is dan op het boek. Ik zou er eerlijk gezegd ook niet voor gekozen hebben. Ik zou eerder voor een foto met een ontmoeting in het eerste restaurant waar Nadine & Daniel geluncht hebben gekozen. Vanwege de cover zou ik het boek niet hebben gekozen.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is vlot geschreven, alleen, zoals gezegd, soms te abrupt gestopt.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Noa, omdat ze vriendelijk en oprecht belangstellend is.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Daniel, hij denkt maar dat hij altijd zijn zin kan krijgen en dat iedereen alles voor hem doet wat hij wil.

Wat vond je van de locatie(s) in het boek? 
Het zijn mooie locaties waarvan sommigen, zoals Amsterdam, bekend zijn.

Mooie quote in het boek: 
Er bestaat geen waarheid, er is enkel perceptie.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, als je van pikante boeken houdt, en nee, als je niet van pikante boeken houdt. I know, lekker politiek correct. Soms heb je dat.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
3 sterren.

Ga je het volgende deel ook lezen?  
Ja, maar dat kan nog wel even duren, want ik wil eerst andere boeken lezen.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er komen, dan ga ik die niet kijken,

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, dus ja, het houdt me nog bezig, maar ik denk niet dat dit boek me lang bezig gaat houden.




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg