Het Huis Met De Blauwe Luiken - Michelle Visser





Ik heb dit boek een paar jaar geleden gewonnen op de Facebookpagina MichellesSchrijfkamer en ben daar heel erg blij mee.

Waar gaat het boek over? 
Als Anneloes Beekman ontdekt dat haar rijke en succesvolle echtgenoot vreemdgaat, verlaat ze hem en hun luxe leventje in Wassenaar. In een opwelling koopt ze een vervallen huis met blauwe luiken in midden-Frankrijk om er een chambres d'hôtes in te beginnen. Maar na de eerste euforie loopt ze tegen de harde werkelijkheid aan: het huis moet intensief verbouwd worden, en zelf kan ze amper een schroef van een spijker onderscheiden. Gelukkig maakt ze gemakkelijk vrienden. Met hulp van de Nederlandse klusjesman Sjoerd, de Franse kokkin Georgette en nog meer kleurrijke streekgenoten weet ze een nieuw bestaan op te bouwen. In de zomervakantie komen haar ouders en vriendinnen uit Nederland logeren, en dan beseft Anneloes pas goed hoe ingrijpend haar leven is veranderd. Het Franse platteland vraagt om aanpassing en soms is het lastig om de charme te blijven inzien van de stilte en eenzaamheid, de elektriciteit die regelmatig uitvalt, en de grote spinnen in huis. Lukt het Anneloes om van haar Franse droom een succes te maken, of was haar vertrek uit Nederland een grote vergissing?

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heerlijke feel-good-roman dat lekker wegleest. Het is leuk dat het boek een open einde heeft en ik hoop dan ook dat er een vervolg op komt, want ik ben heel benieuwd wat voor leuke, gekke en vervelende gasten Loes nog zal ontvangen, wat de geschiedenis is van Mo & Martijn en hoe het hen verder vergaat, welke keuze Julie gaat maken en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat vind je van de cover? 
Heel erg mooi en past heel erg goed bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Supergoed gekozen, een andere titel had er niet bij gepast.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel erg vlot en beeldend geschreven, je ziet alles zo voor je.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Loes, omdat ze weg durfde te gaan bij haar vreemdgaande man en helemaal opnieuw durfde te beginnen ondanks de bezwaren van haar omgeving.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Monsieur Leclerc, die is echt in het jaar nul blijven steken en kan niet omgaan met de moderne tijd.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ik wil erheen, wil de locaties met eigen ogen zien en dan zou ik bij Loes logeren, maar dan wel met mijn man zodat hij de enge spinnen kan weghalen. ;)

Mooie quote in het boek: 
Net een huis uit een film.

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan het boek aan een ieder die van feel-good romans houdt aanraden.

Hoeveel sterren geef je het boek?   
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Aangezien het gesigneerd is door Michelle Visser, ga ik het boek niet weggeven. Hij mag zo lekker bij de andere boeken in de boekenkast staan.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net 3 uur uit en het heeft me wel even bezig gehouden en nog wel.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg