Sprookjes tag


Deze leuke tag kwam ik tegen op de blog van Henriet's books.

1. Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?
Ja, maar alleen met mooi weer. Als het slecht of wisselvallig weer is, ben ik liever binnen. Maar met mooi weer ga ik graag naar buiten en dan het liefst een dagje weg. Een dagje naar een stad of dorp, kasteel of een mooi park. Thuis kan ik niet zonder wat te doen hebben buiten zitten. Ik ga dan lekker lezen of haken of breien in de voortuin. Ben nu eenmaal een bezig bijtje dat niet stil kan zitten.

2. De wolf en de zeven geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden?
Soms wel, soms niet en het hangt er vanaf wie mij voor de gek probeert te houden. Ik geloof niet iedereen, maar mijn man bijvoorbeeld, kan mij heel makkelijk voor de gek houden en mij niet alleen. Hij kan iets zo vertellen dat je denkt dat het zo is en dan blijkt het niet zo te zijn. Meestal is het wel waar, maar ook hij wil je soms wel eens voor de gek houden. ;)

3. De zeven raven: Heb je broertjes en zusjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?
Ik heb één broertje. Het contact is redelijk.

4. Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?
Veel te weinig. Doordat mijn man vaak laat thuis komt van zijn werk, lig ik vaak al te slapen op de bank als hij thuis komt en dan gaan we pas na onbgeveer een uurtje naar bed. We kletsen eerst wat bij en manlief wil dan ook even bijkomen voor hij gaat slapen. 's Morgens sta ik dan om een uurtje of 9 op, maar dan heb ik vaak maar een uurtje of 6 geslapen en soms korter. Langer kan ik ook weer niet blijven liggen, want dan ben ik klaar wakker ongeacht hoe laat ik naar bed ben gegaan.

5. Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?
Zijn eerlijkheid en dat hij uniek durft te zijn, dat hij zijn eigen pad durft te volgen ongeacht wat anderen denken.

6. De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?
Ja, ik ben gevoelig ook al lijkt dat soms niet zo.

7. Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis?
We hebben op dit moment nog maar één plant in huis, maar vraag me niet naar de naam. Hij heeft groene bladeren en kan gelukkig tegen een stootje. Ik ben een superslechte plantenverzorger. Of ik verzuip ze of ik laat ze verdrogen. Toch houd ik heel erg van planten en hebben we ook al heel wat planten in huis gehad. Zo eens in de zoveel tijd koop ik weer een plant en neem dan voor om het dit keer beter aan te pakken, om die voor de rest van ons leven goed te verzorgen, maar na verloop van tijd zijn ze of uitgedroogd of verzopen. Toch gaat het me met deze plant, die we al een paar jaar hebben, toch lukken.

8. Walt Disney: Wat is je grootste wens?
Dat mijn man en ik samen heel erg oud, ik minimaal 100, hij dus minimaal 111 jaar, worden in goede gezondheid. 

9. Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel?
Hangt van de persoon af. De ene voelt zo vertrouwd dat ik die snel vertrouw, terwijl een ander niet goed op mij over komt, die vertrouw ik dan niet zo snel.

10. De Nieuwe kleding van de Keizer: Geef je veel om je kleding?
Ja, ik ben gek op mijn kleding. Ik hou ervan om er netjes en verzorgd bij te lopen en zo nu en dan koop ik nieuwe kleding. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg