Vraag Niet Waarom - Simone van der Vlugt



Waar gaat het boek over? 
Op het parkeerterrein van een Alkmaars winkelcentrum wordt een vrouw neergestoken. Niet lang daarna overlijdt een schoolmeisje in de steeg achter haar huis aan haar verwondingen en kort daarop wordt er een derde steekpartij gemeld. Er is weinig dat deze slachtoffers met elkaar bindt. Samen met haar vaste partner Fred staat rechercheur Lois Elzinga voor een mysterie. Ondertussen maakt Lois’ zus Tessa een moeilijke periode door en heeft ze ook nog eens last van een gluurder. Voor beide zussen geldt dat het ver leden dichterbij komt dan hun lief is.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Ik kwam er vlak voor het lezen van dit boek achter dat het boek het derde deel is van een boekenserie. Ik heb de gok genomen door niet eerst de eerste twee delen te lezen, want die heb ik niet, maar gelijk dit derde deel te lezen. Wat mij betreft kan je dit deel zeker ook los lezen. Ik had niet het gevoel dat ik iets miste omdat ik de eerdere delen niet gelezen had.

Het is een heel spannend boek, dat ik heel af en toe langdradig vond. Op een gegeven moment kon ik niet meer stoppen en wilde ik verder lezen, wilde weten hoe het verder ging, of de daders gepakt zouden worden. Je krijgt op een gegeven moment wel een idee, maar dan zie je iets anders niet aankomen. Ook andere gebeurtenissen/ontmoetingen zie je niet aankomen en komen onverwacht.
Je wordt, zeker vanaf ongeveer halverwege, in het verhaal gezogen.
De schrijfster heeft zich heel erg goed ingeleefd in alle personen waar ze over heeft geschreven. Je kreeg haast medelijden met bepaalde personen en zeker met één iemand in het bijzonder.
Toch miste ik ook bepaalde verhaallijnen van bepaalde personen. Voor mijn gevoel waren hun verhalen nog niet klaar.

Ben nu wel heel benieuwd naar de eerste twee delen en hoop dat er een vervolg komt op deze serie.

Wat vind je van de cover? 
Het is een mooie cover die bij het boek past.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Over het algemeen spannend en erg beeldend, maar soms ook langdradig.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Nanda, omdat zij een aardige vrouw is die voor iedereen klaar staat.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Ik kan dit keer geen namen noemen, maar ik had een hekel aan de moordenaar.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Alkmaar is een mooie plaats.

Mooie quote in het boek: 
Hoe je jeugd eruit zag is niet van belang, het gaat erom wat je met de rest van je leven doet.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, ik raad het boek aan.

Hoeveel sterren geef je het boek?
4 sterren.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Mocht er ooit een volgende deel uitkomen, dan ga ik die zeker lezen.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik ga het boek niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. ik hou het boek liever in gedachten zoals ik het gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit en verwacht wel dat het me nog een paar dagen bezig zal houden.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg