Achter Gesloten Deuren - BA Paris


Ik mocht dit boek lezen voor de leesclub van bol.com en ben daar heel erg blij om, want het is een geweldig boek.

Waar gaat het boek over? 
‘Achter gesloten deuren’ lees je in één ruk uit! In Engeland zijn er meer dan 500.000 exemplaren van verkocht. ‘Achter gesloten deuren’ is de spannende thriller die iedereen leest! Iedereen kent wel een echtpaar als Jack en Grace: hij is knap en rijk, zij is charmant en elegant. Mensen om jaloers op te zijn, als je ze niet aardig zou vinden. Je zou Grace beter willen leren kennen. Maar dat is moeilijk, want Grace en Jack zijn altijd samen. Sommigen zouden dit ware liefde noemen. Anderen zouden zich misschien afvragen waarom Grace nooit de telefoon opneemt. En waarom ze nooit op visite komt, ook al werkt ze niet. En waarom een slaapkamer van hun huis tralies voor het raam heeft. ‘Achter gesloten deuren’ houdt je van begin tot eind geboeid en B.A. Paris is de sensatie uit Engeland! Deze thriller heeft al honderdduizenden fans in Groot-Brittannië! ‘Een van de topthrillers van 2016!’

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
De eerste hoofdstukken vond ik nogal zoetsappig, maar op het moment dat ik dacht dat het zoetsappige wel mocht veranderen in wat spannenders, omdat ik dat nu eenmaal van een thriller verwacht, anders had het wel een roman geweest, kreeg het verhaal een totaal andere wending. Vanaf dat moment had ik moeite om het boek weg te leggen en wilde ik steeds verder lezen, kon niet meer stoppen met lezen (tot ongenoegen van manlief, wat dan weer een goed teken is. ;) ). Wilde weten hoe verder ging, hoe het zou aflopen. Het werd steeds spannender en je krijgt steeds meer een hekel aan een bepaald persoon en meer respect voor een ander persoon. Op een gegeven moment ga je anders tegen bepaalde dingen aankijken en krijg je het gevoel dat er iets niet zo is verlopen als dat het werd verteld. Dat sommigen meer door hebben dan je in eerste instantie dacht.
Het heden en verleden worden mooi afgewisseld zodat je begrijpt waarom er iets gebeurt in het heden.
Het einde komt toch nog onverwacht en loopt anders dan je verwacht, maar ergens kon je dat ook wel weer verwachten.

Wat vind je van de cover? 
De cover past echt bij het boek, het laat zien waar het boek over gaat.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Ook die is goed gekozen en laat zien waar het boek over gaat.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Heel erg vlot en beeldend.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Grace omdat ze een sterke vrouw is die zich niet bij alles neerlegt.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Jack, lees het boek maar om te lezen waarom ik een hekel aan hem heb.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Het huis is ondanks alles toch een droomhuis, Thailand lijkt me een mooi land.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Absoluut, ze geeft weer dat niet altijd alles is wat het lijkt.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut, het is een echte aanrader.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren omdat ik de eerste hoofdstukken nogal zoetsappig vind.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Misschien wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar hij mag op mijn e-reader blijven staan.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, wat ik wel verwacht, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar ik denk dat het me nog wel even bezig zal houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ik denk het wel.





Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg