De Hartsvriendin - Heleen van Royen



Waar gaat het boek over? 
Yvonne de Graaf is gelukkig getrouwd met haar jeugdliefde Maarten, heeft twee tienerkinderen en een vrijwilligersbaan bij de Vogelopvang. Op Facebook heeft ze 34 vrienden, maar in werkelijkheid beschouwt ze Mona als haar enige en beste vriendin. Wanneer Mona het op Yvonne's veertigste verjaardag laat afweten én ze een wel heel opmerkelijk cadeau krijgt van haar kinderen, verandert de zachtaardige Yvonne in een daadkrachtige vrouw die niet langer met zich laat sollen.
Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het was leuk om te lezen, maar kan er niet echt enthousiast van worden. Bij tijd en wijle vond ik het langdradig. Dit is echt een boek dat je tussendoor leest waarbij het je niet boeit als je er niet in leest. Ik verheugde me althans niet om het weer op te pakken, wat ik bij de meeste boeken wel heb. Las ik erin, was het goed, maar als ik er niet in las was het ook goed. Soms irriteerde ik me aan de hoofdpersoon en andere personen vanwege de dingen die ze deden en hoop niet dat bepaalde dingen mij ooit zal overkomen, dat bepaalde dingen mij aangedaan worden.
Vond de hoofdpersoon en nog een persoon ook bij tijd en wijle erg naïef overkomen. Dat je denkt van daar trapt toch niemand in? Dat doe je toch niet?
Daarnaast vond ik het een erg klagerig persoon.

Wat vind je van de cover? 
Na het lezen van het boek snap je waarom er voor die cover is gekozen en is het wel goed gekozen, maar ik had toch voor een andere cover gekozen.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Bij tijd en wijle langdradig, maar over het algemeen was het als een kabbelend meer waar geen vaart in zit.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Dit keer heb ik geen favoriet persoon.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Nick, lees het boek maar om te begrijpen waarom ik een hekel aan hem heb.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Het zijn mooie locaties.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Nee, dat heeft ze niet.

Mooie quote in het boek: 
Een vriendin is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.

Zou je het boek aanraden? 
Nee, dat doe ik niet.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
2 sterren.

Ga je het volgende deel ook lezen? 
Mocht ik hem via ellyschoice.nl krijgen dan ga ik die lezen, anders niet.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, ik ga het boek niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming en ik verwacht ook niet dat die er ooit komt, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet bekijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Nee, het houdt me nu even voor deze recensie bezig, maar daarna niet meer.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Misschien wel, misschien dat andere boeken van haar wel goed zijn.





Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg