Onweerstaanbaar Lekker - Nora Roberts



Waar gaat het boek over? 
In Een pikant dessert wil hotelmagnaat Blake Cocharan alleen maar het allerbeste voor zijn hotels. En omdat Summer Lyndon de allerlekkerste desserts van de wereld creëert, zal hij niet rusten voordat ze voor hem komt werken. Maar waar hij niet op gerekend had, is dat zij net zo verleidelijk is als de desserts die ze maakt!
In Kruidje-roer-me-niet is Carlo Franconi niet alleen een van de topkoks van Italië, hij is ook nog eens de aantrekkelijkste kok ooit! Dat komt publiciteitsagent Juliet Trent goed uit: zij moet een bestseller maken van zijn boek, dus wat haar betreft kan hij niet onweerstaanbaar genoeg zijn! Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zélf begint te watertanden...
Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Voorspelbaar en mierzoet zoals de cover al laat zien, maar dat is met dit soort boeken niet erg. Wel vond ik het erg dat beide verhalen voor mijn gevoel werden afgekapt op het eind. Dat had voor mij wel verder mogen gaan op de manier van beide hoofdrolspeelsters tot aan een- of tot na een bepaalde gebeurtenis. Nu lijkt het of ze allebei ineens zo gemakkelijk zijn geworden. Voor mijn gevoel lijken bepaalde stukken in beide delen op elkaar, maar dat was niet storend. Het boek leest vlot weg. Op het moment dat je het gevoel krijgt dat het langdradig gaat worden, gaat het over naar een volgende stukje. Het is leuk dat de hoofdrolspelers in beide delen een rol hebben waar ze in het ene een hoofdrol en in het andere en omgekeerd een bijrol hebben. Dat is er heel mooi in verwerkt en dat ze beiden een hekel hebben aan dezelfde persoon, wat met humor is geschreven op de manier hoe beiden reageren op die persoon.

Wat vind je van de cover? 
Zoals gezegd mierzoet, maar wel heel mooi en passend bij dit boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Heel vlot, het boek leest als een trein. Op het moment dat het langdradig dreigt te worden, wordt er overgegaan op een volgend stukje.

Hoe origineel is het verhaal?
Het verhaal is niet echt origineel, maar dat is met dit soort boeken niet erg.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Die is goed.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zal er gelijk in.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Dit boek weet je aandacht vast te houden, je hebt moeite met stoppen ook al kan je het eind wel raden.

Heeft het plot je verrast?
Nee, het was te verwachten, maar dat weet je met dit soort boeken van te voren.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Niet echt, het gaat allemaal te snel en is te romantisch. Dat is voor weinigen in het echte leven weggelegd.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Monique omdat ze, als het moet, ook al is het soms irritant, voor haar dochter zorgt en helpt.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Hekel is een groot woord, maar zowel Summer als Juliet waren grotendeels irritant, maar tegelijkertijd kunnen de verhalen niet zonder hen.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ik wil naar al die plaatsen toe.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Nee, dat heeft ze niet.

Mooie quote in het boek: 
Een schilder creëert voor wie er wil kijken, een componist creëert voor wie wil luisteren.

Zou je het boek aanraden? 
Als je van voorspelbare romantiek houdt, dan kan ik je het boek aanraden, anders raad ik je aan om een ander boek te kiezen.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor (jonge) vrouwen en vrouwen die van voorspelbare romans houden.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
3 sterren

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, één keer vond ik genoeg.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, ik kan het dus niet weggeven, maar ik verwijder het boek van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. Ik hou beide verhalen liever in gedachten zoals ik ze gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk dat de verhalen me nog wel een paar dagen bezig houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, want ze schrijft fijn ook al is het voorspelbaar.

Website van de auteur:
Nora Roberts

Website van de uitgever:
Harlequin




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg