Alleen Op De Wereld - Hector Malot


Ik ga even met jullie terug in de tijd.

Wie kent dit boek nu niet? Volgens mij hebben de meeste mensen het boek wel eens gelezen in hun jeugd en later nog een keer, misschien voor zichzelf en/of voor hun (klein)kinderen. Het is zo'n boek dat generaties lang meegaat, dat nog menige malen gelezen zal worden in de toekomst.
Het verhaal kent vele emoties, je wordt erin meegezogen, je hebt te doen met Remi die, zoals gezegd, alleen op de wereld is, maar waar het uiteindelijk goed mee komt.
Het was een van mijn favoriete boeken en ook de serie die in de jaren '70 op tv werd uitgezonden vond ik als kind schitterend. Nu vind ik het boek leuker dan de serie toen, maar als kind kijk je er anders tegenaan.

Hector Malot kon vast niet vermoeden dat het boek anno 2017 nog steeds populair zou zijn toen het boek in 1878 verscheen. Hij moest eens weten wat voor klassieker hij geschreven had.

Nu ik er zo over schrijf, wil ik het boek weer eens herlezen. Misschien dat ik dat eerdaags ook maar weer eens doe, maar eerst zijn er andere boeken die voorgaan. ;)





Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg