Sweek


Van de week werd ik door iemand van SWEEK benaderd of ik een blog over hun site wilde schrijven omdat ik een boekenblog heb en dat ik tevens een goodiebag mag weggeven in een win-actie. Dat laatste daar kan je straks meer over lezen in het volgende blog, eerst over de website.
Alvorens ik daar 'ja, dat wil ik wel doen' op zou gaan zeggen wilde ik uiteraard eerst weten of het wel wat is voor mijn blog. Dus ben ik op de SWEEK gaan kijken en kon na een paar blikken al concluderen dat mij dat wel leuk leek.

Onder mijn lezers zitten vast wel mensen die stiekem wel eens dromen om hun verhalen op papier te zetten of online, maar dat om een of andere reden nooit doen. Als excuus wordt vaak gegeven dat ze dat ooit nog wel eens gaan doen, maar nu niet, of ze gunnen zich er geen tijd voor, of ze denken dat niemand op hun verhalen zitten te wachten. Enfin, de excuses om niets te schrijven zijn talloos; zoveel mensen die dromen om ooit een boek te gaan schrijven, zoveel, zo niet nog meer, excuses zijn er om het toch maar niet te doen.
Als je op SWEEK komt, dan weet je al dat je geen excuses meer hebt, dat je direct kan/wilt gaan beginnen met het schrijven en publiceren van jouw verhaal.
Mocht je toch nog last hebben van koud water vrees, dan kan je ook eerst rustig verhalen lezen en feedback achter laten alvorens je zelf een verhaal gaat schrijven.

Nu ben ik een klein beetje lui (ik had ook een smoes kunnen verzinnen, maar kon er geen verzinnen) en kopieer een stukje tekst die ik heb gekregen dat ik mocht gebruiken van iemand van de website Sweek om je een indruk te geven en je over te halen om toch eindelijk je verhaal te gaan schrijven:

- Sweek is een open platform dat iedereen - overal ter wereld - in staat stelt om verhalen te lezen, te schrijven en te delen. Gemakkelijk, snel en helemaal gratis. Op Sweek kan je verhalen vinden van zowel opkomende schrijvers als gevestigde auteurs, in alle genres. Volg je favoriete verhalen, ontvang notificaties wanneer nieuwe hoofdstukken gepubliceerd zijn en deel je feedback. Ga je op reis? De verhalen die je volgt worden opgeslagen, zodat je zelfs kunt lezen als je offline bent. Heb je een eigen meesterwerk in gedachten? Met Sweek kun je gemakkelijk schrijven en publiceren op je smartphone, tablet of computer.

- Sweek heeft een iOS en Android app. Je kan zien wie nog meer een verhaal volgt en je kan reacties achterlaten op verhalen. Wanneer er een nieuw hoofdstuk beschikbaar is, krijg je een notificatie.

- De volledige boeken van Jen Minkman kan je op Sweek lezen. Maar ook bijvoorbeeld thrillerauteur Corine Hartman heeft een exclusief verhaal geschreven. In de 'Uitgelicht' lijst kan je verhalen vinden die door het Sweek team worden aangeraden. Bijvoorbeeld van bloggers en beginnende auteurs!

- Je kan zelf in de instellingen je leestaal aanpassen, zodat je naast Nederlandse bijvoorbeeld ook Engelse verhalen kan lezen

- Bij Sweek kan je deelnemen aan veel acties en schrijfwedstrijden, bijvoorbeeld deze maand de SWEEKLOVE competitie


Zoals gezegd hebben ze op het moment een te gekke competitie.


Lees op Sweek voor meer informatie en wat je kan winnen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg